Forum for alle Toyota, Lexus & Scion modeller!

Velkommen til vårt helt gratis forum. Ny eller gammel modell, spiller ingen rolle! - www.tscn.no
Dato/klokkeslett: Tor Sep 09, 2010 8:05 am

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jul 10, 2009 11:16 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

Hehe joda toyota gjør jævlig mye vi entusiaster ikke akkurat syns er lurt :P

x 07 Auris 2.0 exec D4D
x 06 Corolla stv 1.4 D4D

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Jul 11, 2009 12:40 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

Tenkte mer på her hima eg.
Har så mange dårlige erfaringer med Toyota.
f.eks. på plakaten står det at Prius har uttrekkbart og høyderegulerbart ratt.
Når eg ber han demonstrere så finner han ut at det bare er høyderegulerbart. (noe eg vistte)
Spørr han då om han skal rette på plakaten, jada......
en måned senere spørr eg samme selger om det samme, og det samme gjentar seg. Blir for dumt.
Når forrige Avensisen kom var me flere innom og spurte om den, og sier at me vil vente litt til barnesykdommene er tatt.
Selger står helt alvorlig og sier at me trenger ikkje det for Toyota er ferdig når de kommer fra fabrikk. Me ler av han og han blir sur.
1/2 år senere trekker Toyota tilbake 1 mill. biler eller noe sånn.
Kunde

-Også eier av Prius 2006 og Camry 89 automat. Tidligere eier av, KE20-72, Carina-2d.74, KE20-76, corolla 4d.81, Carina 4d.81, Cressida stasjonsvogn82, Tercel stasjonsvogn 4WD.84 og sikkert noen flere når eg får tenkt meg om.
Og "et par" delebiler

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Jul 11, 2009 3:05 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

Corolla-ke25_ toyoglide skrev:
apehest skrev:
Joa men hiace er en blikkboks og det er vanskelig å oppfinne blikkboksen på nytt.
Hiace og dyna er stort sett samme gamle ulla, men det er jo rene varebiler og skal vel ikke sammenlignes med LC og andre personbiler :P

Ikkje kall hikkakken for en blikkboks, sikkert en av de beste bilene lagd noensinne. Me har mer problemer med de nå 3 år gamle opel vivaro enn denover 10 år gamle hikkakken. 2 girkassehavari hittil, og begge gangene hadde de aldri hørt om det før. (og rett etterpå kommer sjefen ut og beklager men de må åpne kassen for å finne ut hvilken av delene som er knekkt, og så bestille deler. Tok en uke totalt.)
Flott at du jobber på Toyota, de trenger dyktige folk.
Men ikkje bli fornærma når me diskuterer dette, det er jo for å få/gi mer info. :D

Flott at du tar "Hikkakken" i forsvar! Den trekker på årene,men iflg. dagil leder hos den lokale forhandleren er en hel serie med yrkebiler under utvikling.Da vil det komme biler i størrelsene over og under Hiace også.Det blir spennende.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Jul 11, 2009 3:32 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

Stemmer det, får 3 nye varebiler om noen år.

x 07 Auris 2.0 exec D4D
x 06 Corolla stv 1.4 D4D

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Jul 11, 2009 4:55 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg synes det er en super idé.Det må da være mange som ønsker seg varebiler både i Renault Kangoo-klassen og større biler som Mercedes Sprinter med Hiacens kvaliteter og kundeservice.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Jul 11, 2009 8:01 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

Kundeservice :?: Toyota er vel det eneste bilmerket som klarer seg så bra UTEN kundeservice.
Det gjør liksom ingenting : når du har fått bilen, er handelen ferdig.
Og alle parter er fornøyd. 8)

-Også eier av Prius 2006 og Camry 89 automat. Tidligere eier av, KE20-72, Carina-2d.74, KE20-76, corolla 4d.81, Carina 4d.81, Cressida stasjonsvogn82, Tercel stasjonsvogn 4WD.84 og sikkert noen flere når eg får tenkt meg om.
Og "et par" delebiler

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Jul 11, 2009 9:27 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

Tja...selv om det er lite kluss med bilene skal jo bil og kunde følges opp,og jeg synes de gjør en utmerket jobb.Julekonserter for kunder og forretningsforbindelser,f.eks. Dessuten hender det jo av og til at det oppstår mekaniske feil som f.eks tendenser til unormalt høyt oljeforbruk på 1zz-fe(d) motorene.Da ble garantien økt til,ja hva var det? 180 000 km/7 år tror jeg det var,og min bil ble utbedret.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Jul 11, 2009 10:05 pm 
Avlogget
Site Admin
Brukerens avatar

Corolla-ke25_ toyoglide skrev:
Kundeservice :?: Toyota er vel det eneste bilmerket som klarer seg så bra UTEN kundeservice.
Det gjør liksom ingenting : når du har fått bilen, er handelen ferdig.
Og alle parter er fornøyd. 8)

Det er vel kundeservicen som har bærget Toyotas rykte flere ganger de siste årene da. Vi kan bare se tilbake på alle motorene som er byttet på Corolla, Avensis og Celicaer da :wink: Hadde de manglet kundeservice, så hadde dette kunne ent stygt da :?

Lurer du på noe i forumet om forumregler, godkjenning av brukere eller hvordan legge ut bilder?.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Jul 11, 2009 10:52 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

Ja,jeg er i hvertfall storfornøyd,og kunne ikke tenke meg et annet bilmerke! :)

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jul 12, 2009 1:01 am 
Avlogget
Brukerens avatar

Kunne ikkje tenkt meg et anna bilmerke eg heller, unntatt det meste anna japs. Mazda og Toyota er vel favorittene.
Julekonserter for kunder og forretningsforbindelser, kaller eg ikkje service, heller asskissing eller smøring.
Service skal du få når du kommer inn med en bil det er noe gale med, Og det er det jo :arrow: "aldri" med Toyota. :D
At det er skiftet så mange motorer på Corolla, avensis og Celica er nytt for meg, og liker det ikkje.
Flott med utvidet garanti og det hørte eg, men var ikkje det en bagatell med høgt oljeforbruk på noen biler då :?:
Kan ikkje si eg liker det. Tenker med en gang på at det en svakhet og eg må ta regningen selv siden mine biler som regel er mye eldre enn 7 år.

Og "et par" delebiler

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet