TSCNs forum for alle Toyota, Lexus & Scion modeller!

Velkommen til vårt helt gratis forum. Ny eller gammel modell, spiller ingen rolle!
Dato/klokkeslett: Tir Okt 21, 2014 5:06 pm

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: dyseproblemer på avensis D4D 2007mod
InnleggSkrevet: Man Jul 19, 2010 7:48 pm 
Avlogget

Registrert: Man Jul 19, 2010 7:21 pm
Innlegg: 2
Har en 2007 mod avensis som jeg fikk problemer med ifjor. Dieselpartikkelfilteret var tett. Dette ble byttet og gikk på garantien. Så langt greit, det ble sagt at feilen ikke skulle dukke opp på nytt. Nå har den dukket opp på nytt og verkstedet sier at det kan være dysene som må byttes. Jeg blir urolig, bilen har gått 18 tusen over garanti og jeg vet at et dysebytte fort kommer på over 40 tusen kr. Jeg er ofte i Tyskland og tar gjerne hovedsevicene på Toyota der nede. Jeg ringer ned og de forteller meg at Avensis (og sikkert andre toyotamerker) har innsatt forskjellig typer dyser, diamantbelagte som ikke soter, og andre som soter. Det ser ut til at min bil har innsatt uten diamantbelegg. Tyskerene sier videre at når de får inn biler med tett partikkelfilter så vet de ganske sikkert at bilen har feil dyser og bytter uten utlegg for eier. Hva de vil si på verkstedet når jeg konfronterer dem med disse utsagn er uvisst .Har andre opplevd liknende??


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne: Re: dyseproblemer på avensis D4D 2007mod
InnleggSkrevet: Lør Feb 05, 2011 9:43 pm 
Avlogget

Registrert: Lør Feb 05, 2011 8:42 pm
Innlegg: 2
Hvordan gikk det? Hva fikk du dekket og hva måtte skiftes?

_________________
Avensis 06


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne: Re: dyseproblemer på avensis D4D 2007mod
InnleggSkrevet: Søn Feb 06, 2011 2:35 pm 
Avlogget

Registrert: Man Jul 19, 2010 7:21 pm
Innlegg: 2
Hei, problemet var værre enn jeg trodde. Egentlig er det partikkelfilteret som blir tett på noen modeller. Fabrikken i England mente de burde bytte alle dysene, partikkelfilter og tror det var et dieselrør. Dette blr 3 gang partikkelfilteret ble byttet for meg og jeg begynte å bli drittlei. Verkstedet tok alle reparasjonene pluss utvidet garantitiden for meg med 2 år. Tilsammen ga problemet rundt dyser/ partikkelfilter utgifter for verkstedet på 72T. Det som reddet meg var at dette problemet var kjent på en viss type modeller, så verkstedet opptrådde ryddig, men grunnen var nok også at jeg fikk greie på dette problemet i Tyskland og kunne fortelle at jeg visste.

mvh

Günther


Topp
 Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support